Op deze pagina staan de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact op en dan helpen wij je verder.
Helaas mag niet overal worden gevlogen. Dronematica heeft alle benodigde ontheffingen echter zelfs dan zijn er no-fly zones waar niet mag worden gevlogen.
Op deze kaart zijn een aantal no-fly zones aangegeven. Dronekaart.
Dronematica heeft ontheffingen voor de volgende typen luchtwerk:
Daarnaast zijn er nog speciale ontheffingen waardoor er extra mogelijkheden zijn. Hierdoor kunnen wij dichter bij objecten vliegen, in gecontroleerd luchtruim vliegen, de buurt van het spoor vliegen en ook bij elektromagnetische velden vliegen.
Over het algemeen worden de volgende stappen doorlopen voordat er wordt gevlogen.
In de quickscan wordt de opdracht beschreven en naar de omgeving gekeken. Wat is de opdracht en de verwachting. Verder kijken wij naar de mogelijke gevaren in de omgeving. Op basis hiervan wordt bepaald of de opdracht mogelijk is. Zoja, dan verwachten wij een akkoord van de klant.
In het vliegplan wordt beschreven wat er moet gebeuren en hoe er wordt gevlogen.
Het maken van een risicoanalyse is verplicht. Hier worden voor gevaren de mitigerende maatregelen uitgewerkt.
Op de dag zelf zetten wij het vlieggebied af zodat omstanders niet in de buurt van de drone komen. Zo zorgen wij voor een veilige vlucht en verzamelen de juiste data.
Na de vlucht wordt de data verwerkt. Afhankelijk van de vraag zal dit een rapportage zijn, een orthomosaic, een 3D model of wat er ook wordt gewenst.
Een ongeluk zit in een klein hoekje en daarom zijn onze drones redundant uitgerust met componenten waardoor het falen van een enkel component niet tot risico's leidt.
Om de veiligheid te waarborgen trainen de piloten regelmatig in complexe inspecties en wordt de drone periodiek door een extern onderhoudsbedrijf onderhouden en gecontroleerd. Dit is vergelijkbaar met de APK voor je auto. Hierdoor is de drone altijd veilig en goedgekeurd voor de vluchten.
Dronematica is tijdens opdrachten verzekerd tot € 1.300.000.
Droones Aerial Works is momenteel met 2 teams onderweg om in grote delen van Noorwegen bladinspecties uit te voeren. De weersomstandigheden en het ruige terrein maken het project een echte uitdaging. Op de foto een V136 van het park Gulleslettene in Florø boven Bergen aan de Noorse fjorden.
Meer wetenDoor de winterse omstandigheden was DAW zo'n anderhalve maand terug niet in staat de 2 resterende windparken in Noorwegen te inspecteren. Aangezien de sneeuw verdwenen is en de verwachtingen goed waren is besloten om 2 weken geleden af te reizen naar het Hamnefjell windpark in het uiterste Noorden van Noorwegen, een afstand van ongeveer 3000 kilometer
Meer wetenDroones Aerial Works is voor de komende 2 jaar weer in het bezit van de GWO Basic Offshore trainingscertificaten voor het uitvoeren van bladinspecties zowel on- als offshore. De onderdelen Working at Heights, Sea Survival, Boat Transfer, First Aid en Fire Fighting stellen ons in staat werkzaamheden veilig en in lijn met internationale standaarden uit te voeren.
Meer wetenDroones Aerial Works is momenteel bezig met het inspecteren van windturbinebladen van de Eemshaven tot het uiterste puntje van Zeeland. Opdrachtgever kiest voor Droones Aerial Works op basis van hun uitstekende staat van dienst en uitgebreide operationele ervaring.
Meer wetenDroones Aerial Works ondersteunt klanten maar ook klanten van klanten op alle mogelijke gebieden. Voor het verzamelen en / of analyseren van data tot consultancy op het gebied van offshore opdrachten worden we inmiddels ingezet.
Meer wetenAfgelopen maand Januari 2023 inspecteerde Droones Aerial Works een groot aantal windturbines de Markbygden windfarm in Lapland Zweden. De omstandigheden met veel sneeuw, temperaturen onder nul en daglicht van 's ochtends 10 tot 's middags 1 waren ronduit uitdagend te noemen.
Meer weten